søndag den 9. oktober 2011

"Politik" eller "hvad forstand har bønder på agurkesalat".

Så kom der gang i ”RØD STUE”, de næste (mange) måneder skal så vise, om de kan styre Danmark ind på en sikker kurs mod (øget) velstand. Jeg vil ikke kommentere på om det er de ræverøde, de lyserøde, de blegrøde eller de lyseblå som bestemmer mest i regeringsgrundlaget, eller om hvem der løb (hurtigst) fra valgløfter med mere. 

Blot vil jeg kommenterer på ”Fedmeafgiften” som jeg finder en anelse idiotisk, ja nærmest som et morsomt indlæg i debatten om hvordan ”Vi” får Danmark på højkant igen.

 At lægge afgiften på produktionsledet, så ”Kims” skal betale for den mængde olie de bruger på at lave franske kartofler og tilsvarende fødeprodukter. ”Daloon” skal betale for den mængde de bruger til at (for)stege forårsruller og ”Bager Bolle” skal betale for fedtet der bruges til at koge klejner og berlinere – Ja jeg kunne blive ved, men jeg er sikker på at du Kære Læser godt kan se billedet, måske endda i farver. Samtidig så kommer smør, fløde, cola og hvad ved jeg også til at stige.

Med fare for at blive beskyldt for at være fordomsfuld, hvem er det så som lever af ”Chips og Cola” og Grillmad – her tænker jeg ikke på T-bonesteak stegt på ”Mr. Weber”, men på den lokale og godt fedtede kinabiks (hvor der i øvrigt er så meget fedt på væggene, så fedtafgiften her må kunne holde en middelstor landsby kørende i månedsvis) - et godt gæt er nok resursesvage ”Under Danmark”, så resurserige ”Over Danmark” får igen - igen, både i hoved og røv.

Der gik ikke mange sekunder fra Helle Thorning Schmidt stolt og smilende smed ”fedtet på disken” før fagforenings Danmark truer med konflikt ved de kommende overenskomster. Okay at starte ud med en afgift som i overvejende grad kommer til at gå ud over de lavtlønnede er ikke den måde jeg havde startet min karriere som ”rød” statsminister, men ”hvad forstand har bønder på agurkesalat” eller jeg på politik.

Hvis du stadig hænger på, du trofaste læser, så vil du i det efterfølgende se hvor meget (lidt) forstand jeg har på politik.

Inspireret af en overordentlig god udsendelse på DR1, ”Maestro” vil jeg nu stille mig ”nøgen (rolig du kan godt læse videre, der kommer ingen billeder, dem du allerede har på den indvendige side af øjelågene, dem kan jeg ikke gøre noget ved) på podiet, ” gribe stokken med begge hænder og prøve at få orkesteret til at spille ”Overturen til Holger Danske”.

Dette er et stykke musik som lyder som et overfyldt Metrotog som kører igennem en menneske(over)fyldt Rådhusplads, mens alle synger med på ”Alles ist vorbei”, HVIS ikke alle spiller sammen. Så nu kan du jo selv være lidt interaktiv og sætte de forskellige musikanter med instrument sammen med partifarver, befolkningsgrupper. For. Eks. violinisterne med violin kan være Socialdemokraterne, fløjtenisterne med fløjte kan være middelklassen, tubanisterne kan være de hjemløse, oboisterne med obo kan være DJØF’ fere og så videre og så fremdeles. Kun fantasien sætter grænser.

At alle – som i ALLE – skal spænde livremmen ind, og de gælder altså også dem som går med seler, kan ingen vist ikke være i tvivl om, at tro lønfremgang kommer til at skubbe fremskridtet i gang skal man da ha’ været hjernedød i flere årtier for at tro på.

At de ”fattige” og de ”rige” ikke skal dele indskuddet i at få Danmark på ret kurs (væk fra afgrunden) ligeligt, er vel (forhåbentligt) lige så klokkeklart. Selvfølgelig skal de der kan betale mere også betale mere, til det fælles bedste, nu har de jo i gennem generationer raget til sig, så når lokummet brænder så må det også være dem der ”bærer mest brænde til bålet, nej jeg mener selvfølgelig mest vand til bålet.

Det må trods alt være nemmere at få 5,5 millioner til at ”spille” sammen, end hvis Helle var præsident i USA.

Jeg siger ikke at vi skal skrue tiden tilbage til ”The Fifties” hvor kvinderne gik derhjemme og tog sig kærligt af børnene og manden når han kom hjem, men der vil ikke i årene fremover blive råd til vuggestue, børnehave, fritidshjem, au pair hjælp, alderdomshjem og hvor vi ellers putter vore børn og ældre hen. Mens vi forfølger karrieren/lykken eller en anden ting (Her kan du selv fylde ud efter forgodtbefindende).

Sidste nye skud på stammen af adfærds regulerende lovgivning er tvungen barsel til Far og hvis han ikke tager den så bliver den taget fra Mor. Jeg skal ikke trætte med de tekniske forklaringer, blot sige at hvis jeg skulle være far nu, i en meget yngre udgave, så ville jeg ikke gå hjemme og skifte ble, fodre fra flaske og dikke dikke eller sidde på cafe og drikke ”Latte” for slet ikke at skulle klare tøjvask, opvask, nej fy for satan. Jeg ville helt klart vente til jeg kunne tale med det lille vidunder m/k. Tage på skiferie eller til fodbold.

Med hensyn til betalingsring, så er det jo ikke noget nyt, der har i masser af år været en betalingsring rundt om de danske øer uden broforbindelse. Dyr færgeforbindelse og ingen kollektiv transport eller en ditto der ikke kører efter mørkets frembrud, så er det sgu surt at bo der i vinterhalvåret. Her vil jeg gerne linke til en artikel i Fejøliv http://fejoeliv.dk/?p=6627 , blot for at vise at det er ikke alt jeg finder på selv.

Hvad skal danskerne leve af når nu alle de ufaglærte arbejdspladser flytter til udlande? Ja vi kan jo klippe hinanden eller vi kan investere i grøn energi, byg en kæmpe fabrik og lav de bedste el-biler i verden. Sælg dem uden afgift. Byg en kæmpe fabrik og byg nogle kæmpe store vindmøller, og sæt dem så op hvor vinden blæser. Og op i røven, hvis det betyder at der dør nogle blågrønne klokkefrøer eller noget violet farvede gøgeurt eller at trækfugle skal flyve en lille omvej. Eksproprierer dem som er utilfredse. Byg en kæmpe fabrik hvor al den lort der kommer flydende gennem et kloaksystem, som ikke virker, bliver lavet om til biogas/masse eller blot om til noget andet lort som kan bruges til noget fornuftigt. 

Byg en ny kæmpe by, for eksempel kunne man rydde Lolland/Falster for små landsbyer hvor der ikke bor nogen i forvejen. Tænk hvis man lod nogle visionære mennesker lave før omtalte øer om til en by for hele Danmarks befolkning, med hvad det indebar af kollektiv trafik, kloakering, infrastruktur. Tænk på hvis det kunne fungere så ville vi kunne sælge ”knowhow” til resten af den undrende verden, og lagde resten ud til landbrug/nationalpark, de små øer kunne bruges til fængsler.

For ikke helt at smide Pia og Fremskridts partiet ud med det beskidte badevand, så kunne Nordjylland måske bruges til at parkere alle dem, der kommer til landet og som ikke er "danske" i mindst 5 generationer tilbage. Dejligt langt fra Lolland/Falster og så kan tunnellen jo sættes under vand.

Jeg indrømmer at bogstaverne løb lidt af med mig, men betragt det som ”Version 1.0”, så jeg er klar over der er plads til forbedringer.

Jeg har skrevet vi selv om jeg ikke bidrager til hverken befolkningsforøgelsen eller lever i DK. Gud ved om jeg føler mig solidarisk…

Ja sådan kan en dejlig søndag - med den fantastiske dato 09-10-11 - gå, jeg skulle jo ha’ skrevet dette klokken 07.08, men der var jeg på HSPT med Jumaa, nu skal der laves mad både til ham og mig, vi spiser endnu ikke det samme. Jeg har ikke fundet hverken tørkost eller anden hundemad som jeg kan li, så jeg nupper mig lige engang ”Mos Med Kød” og en Iskold Tusker.

Husk nu at livet er en gave, det er blot indpakningen som er lidt forskellig, så kast nogle kys/knus/kram rundt til dem du elsker.

Kærlig hilsen.

Robert
p.s. der er stadig plads i hytten, skulle der være en som tænker på en tur til Kenya. Vi kan jo altid diskutere politik

1 kommentar:

gribaa sagde ...

Kære Robert.

Ja du skriver jo stadigt sjovt, og der er jo også meget sandt i det, og det er nogle fantastiske projekter, man må jo sige du har en dejlig fantasi.
Det eneste jeg vil tilføje, om det politiske er at hende Margrethe har sgu kuppet S og SF så det batter, SF fik intet af deres program igennem, Og S fik kun fedtskatten og betalingsringen igennem og før den kan komme igang skal de først have pengene fra fedtskatten ind, så de kan finansere alt det der skal til for at sådan en betalings ring kan komme igang, man kommer til at tænke på sange "Hvad vi sætter til på gyngen, får vi ind på karrusellen", og den gamle talemåde man har et standpunkt til man får et nyt fra Jens Otto Kragh tid er sgu blevet brugt flittigt i denne tid, den må være slidt helt ned.
Nu ikke mere denne gang, kys og kram din hund JUMAA og kys og kram til dig fra.

Mor og Far.