søndag den 11. september 2011

9/11 eller "Valget"

9/11 en magisk dato, ikke mindre magisk i dag, 10 år efter. 11-09-11.

Dagens spørgsmål i den skrevne presse (som er den jeg kan følge) ”Kan du huske hvad du lavede”. Jeg tror man skal være temmelig dement hvis man ikke kan huske det!

Jeg er ikke sikker på jeg kan skrive noget som ikke allerede er blevet skrevet, det skal dog ikke afholde mig fra at forsøge.

Et angreb som ingen vel havde forudset, en ondskab som rakte langt ud over hvad almindelige mennesker kunne forestille sig. Når ”de frygtelige timer” vises igen, er det stadig ikke til at forstå at det skete, men det gjorde det.  

Æret være de dødes minde.

Verden er stadig ikke et særligt godt sted at leve ”for de (u) privilegerede” og det kan katastrofer som 9/11, viser det sig, ikke lave om på.

17.787 milliarder kroner (17.787.000.000.000) læser jeg på DR News, at det har kostet USA, hvad var der mon sket, hvis de penge var blevet brugt på at gøre noget ved infrastrukturen i Iran og Afghanistan. Hvordan havde verden så set ud? ”Sjov” tanke.

Okay jeg ved ikke en skid om hvordan det går i de to lande, jeg læser kun om dem når der dør danske soldater. Min fejl, at jeg ikke følger med i de fremskridt som sker i Iran og Afghanistan, men jeg er sikker på jeg ikke er alene om det. Så hvem ved hvad der sker af fremskridt.

Der er i det hele taget meget som jeg ikke følger med i, er det fordi der ikke skrives om det eller er det mig som er ugidelig. ”Hvad kom først hønen eller ægget”

Valget til det danske folketing, var blandt de ting som jeg ikke gad læse om. men så tog ”Fanden” ved mig efter at jeg hørte ”valgpropaganda” på P1. 

2020 planer og 12 minutter mere om dagen, Fair løsning. Vi pålægger de ”usunde ting” en ”fedmeskat”, men bare rolig vi sænker indkomst skatten, så de sunde de får mere i lommen og de fede og usunde de bliver fattigere”. Mere vældfærd, lavere skatter, betalingsring omkring København, for ikke at tale om VÆKST, VÆKST, VÆKST.

Et sted mellem 25.000 og 160.000 jobs (forskellen fremkommer, alt efter hvem der udtaler sig) er forsvundet fra Danmark til udlandet og de kommer aldrig tilbage, så hvad er det Danmark skal overleve på nu hvor velfærden skal bevares (gerne forøges), videns baseret arbejde er vejen frem, så er det nok derfor der skal være 28 elever i hver klasse og dem der kommer ud efter 10 år i skolen er 20 % dummere end krydsfinér.

Halvdelen af de arbejdsduelige danskere er ”ansat” i enten stat eller kommune, som ”arbejdende” medarbejder eller som passiv/arbejdsløs. Resten skal arbejde til de bliver fyret eller bliver ”gamle”, ”efterlønnen den er kommet for at blive” og ”jeg skal komme efter dig” ”Go ‘dav min bare røv”.

Jeg har en plan som hedder den ”1 i 2en – 2012”.

Arbejdsløse sendes ud for at oprense, åer, grøfter, kanaler, søer, kloarker samt rense pladser, gader, veje, stræder, alléer, parker for alt affald, samtidig renses strande, skove, moser, offentlige som private, for alt som ikke er naturligt.

Kirker som ikke benyttes af nok kirkegængere (belægnings procent 60) lukkes og overgår til kulturministeriet som øve/spillesteder til kor og orkestre (al slags musik), krypter og præstegårde til billede/skulptør/foto etc., det vil sikre næste generation af ”kunstnere”.

Adfærds fremmende lovgivning er vejen frem ingen tvivl om det. 
Cigaretter stiger til 250 kr. pakken, 125 for en 10’stks. Øl/vin og spiritus pålægges en afgift på henholdsvis 100/200/300 kr. pr. liter. (Smuglere + aftagere af smuglergods straffes med døden).

Varer som indeholder sukker, fedt af alle slags inc. Chokoladesmør (undtaget er torskelevertran) skal koste minimum 5 kr. grammet.

Registreringsafgiften på Motorkøretøjer som fremføres af fossilt brændstof stiger til 250 %, til gengæld er det gratis at vente på, samt køre med den offentlige transport. Undtaget er køretøjer til stat/kommune/privat erhverv. Gælder altså kun PRIVATE KØRETØJER.

EL biler udleveres gratis, mod bevis på de oplades ved vindenergi.

Benzin/diesel samt andet fossilt brændstof pålægges afgift på minimum 50 & af listeprisen. Undtaget er køretøjer til stat/kommune/privat erhverv. Gælder altså kun PRIVATE KØRETØJER.

Solfangere, vindmøller, jordvarmeanlæg samt anden form for opvarmning/afkølings anlæg, skal gøres tilgængeligt for private/boligforeninger/grundejerforeninger/ejerforeninger/ andelsforeninger ved hjælp af rentefri lån over 10 år. Selvfølgeligt momsfrit.

Den skattefri bundgrænse hæves til 240.000 kr. Løn over dette beløb beskattes med 75 %

Arbejdsfri indtægt beskattes med 50 %. Pengene sættes ind på en personlig ”pensionsopsparings” konto, hvor renterne går til ”Staten” den vil komme til udbetaling når man fylder 65 år.

Alle fradrag afvikles over en periode på 3 år, 33 % pr. år.

Alle som er ansat i det offentlige, skal bevise de er i besiddelse af ”Empati og medfølelse”.

Dette er blot nogle af mine ”valgløfter”, hele mit program kan rekvireres ved at sende en bankcheck på 100 kr. Skriv venligst om du/I vil have programmet som håndskrevet eller digitalt. Som bonus til de første 100 er der et billede af min hund – Jumaa.

Jeg har også en anden plan, som er gratis. Jeg kalder den 2121. Kort fortalt består den af en lang ”spiseseddel” ”Spis, æd og vær glad, for om hundrede år er alt alligevel forbi”.

Jeg slutter nu, inden du min kære læser, lukker for min klumme (i al beskedenhed regner jeg med, at du stadig er med og ved godt mod, trods alt er livet jo en dejlig gave, som nogle blot ikke forstår at forvalte med omtanke)
Som en lille krølle på det hele kommer her mit bidrag til kulturen.

Snart skal der stemmes af danske mænd og danske kvinder
Vi venter på hvem, der mon valget vinder
Bliver det helle for Helle eller lykken er Løkke
Bliver det nye sokker til Barfoed eller vindes mandater via Pia
Har Samuelsen lært at kaste med diskos, eller kaster vi op over Willy
Hvad med Johanne Schmidt-Nielsen, hvad sker der mon hvis hun vinder
Jeg lukker mine øjne, trykker på ”delete” og håber de forsvinder.

For hvad skal vi tro (på) og hvad skal vi mene, om det hele
Er Danmark på vej ned eller op, jeg tror vi lige skal over en top
Så er jeg sikker på det hele nok skal gå, for uanset om vi er mange eller få
Så skal skibet sejle i nat, ja skibet skal sejle i nat
Om stuen er rød eller blå, hvad er det vi venter på
Er det flere penge i vores lomme eller er det at ”dø med maven fyldt med flomme”
Jeg vælger livet fremfor penge, men desværre er det mig som skal bestemme.

Godt valg til alle på torsdag og uanset resultatet så husk ikke at glemme ”Gi’ en du elsker en ordentlig krammer”

Kærlig hilsen til alle

Robert.

p.s. Som sædvanlig er ovenstående grebet ud af min egen virkelighed.

4 kommentarer:

Grethe sagde ...

Godaften Robert. Har lige set endnu en debat mellem rød Hellestue og blå Lykkestue. Og nu er jeg helt sikker. DU får mit X og jeg fik en god latter da jeg læste dine guldkorn. Er sikker på du også griner bare lidt i skægget

gribaa sagde ...

Kære søn
det satte sgu nogle tanker igang,alt det du skrev hvis nu de penge var brugt som du skriver, hvad så?
man havde ihvertfald sparet en masse liv og velvidende at rusland forblødte igennem de mange år de var i krig dernede var det nok ikke så smart
men usa var nok blevet hævngerrige hvad man jo godt kan forstå, og det er nok noget lige som hvis hunden ikke havde sat sig, vi får aldrig at vide hvordan det så var gået og det er nok meget godt.
med hensyn til valget herhjemme har jeg set det gennem alle de år jeg har levet, ny regering vil fortælle os at det tar mange år før de kan rette op på det den forrige regering har lavet, så det blir ikke den store forandring, hvem der sidder ved roret, det blir sgu lige fedt,jeg glæder mig til at se Villy som udenrigsminister det blir spændene,
vi siger tak får endnu en god bloog fra din hånd, og vi sætter vores x ved dig.
kærlig hilsen mor og far

Harriet sagde ...

Jeg siger bare - Hvor får du det fra Margrethe. Robert du burde være blevet forfatter/poet/politiker og ikke nødvendigvis i nævnte rækkefølge.
Dejlig læsning og til eftertanke.
knus fra swester

Fleur sagde ...

Robert ven... du skriver godt. Dejligt med nye tanker, dejligt med tanker der tør skrives ned. Man skal ikke altid læser korrektur på det man skriver fra hjertet, måske komma og punktum, men hjertet skal står der klart, ikke forvaskes bag skjulte budskaber og ligegyldig information, som der tit er i en fx. valgkamp.
vi skrev ogås om valgkampen på en af min kommende mands hjemmesider, vi sendte 18 spørgsmål rundt til alle partierne, og dem offentliggjorde vi, man kan se deres deltagelse i deres egne budskaber der, halvdelen henviste til deres hjemmeside, hvor vi som vi forventede ikke kunne finde den information vi havde brug for, fordi deres budskab overhovedet ikke nåede ud til folket denne gang. det var mudder kast og ligegyldige beskyldninger dagligt i aviser og andre medier, der ikke gav en fyldest forklaring på folkets spørgsmål, "Hvad med fremtiden", Tror ikke de brænder for sagen idag, ligeså meget som de brænder for minister lønninger og gode frokoster.

Bliv ved med at skrive, jeg vil prøve at følge med her, mens jeg prøver at hjælpe min køre med alle hans hjemmesider... vi venter nr. 2 baby til april... Måske en dag får vi råd til at besøge dig, det ville være fantastisk. Og hvis jeg kunne have valgt, så skulle min ikke eksisterende far have lignet dig...

knus herfra

Annamaria Paul
(soon Liljefeld Anhalt).