tirsdag den 20. april 2010

Mit hjerte bløder...

Mit hjerte bløder for de stakkels mennesker, som er strandet i det store udland på grund af aske skyen fra Island og ikke mindre for alle dem som måske ikke kommer på ferie. Hvilken katastrofe for de involverede, jeg har svært ved at sætte ord på, men jeg vil prøve at beskrive med mine fattige ord hvad jeg føler i de efterfølgende sætninger.

Jeg har fulgt med på sidelinjen via dansk radio og jeg er stolt af at være dansker, godt nok udenlandsk dansker, men alligevel.

Historier som den om - den verdenskendte danske sanger Mads Langer der blev hentet i Rom af en dansk taxa, hvis han ville gi’ en koncert til sommer, til firmaets sommerfest.

Eller den om - hvordan flere rejseselskaber flyver gæster fra Thailand til Barcelona, for så at kører dem videre til Danmark i bus, hvilken opofrelse.

Historier som varmer mit hjerte, der er sikkert mange flere historier som vil ramme mig i hjertekulen, men jeg er sikker på at du som følger med direkte på TV/Radio og i den skrevne presse allerede er på bølgelængde med situationen. Så jeg vil tørre mine øjne og stoppe, jeg kan næsten ikke rumme mere…..

Her netop hørt at Kastrup lufthavn åbner klokken 02.00 i nat - Hurra hurra og så det lange HURRA.

Det er sgu da rigtig godt nyt for alle som har bestilt og betalt en rejse ud i den store verden. Jeg håber ikke at De får deres ferie ødelagt af mere aske eller bekymring over måske ikke at kunne komme hjem fra deres destination, hvis der kommer endnu et “surt opstød” fra Island.

De kærligste hilsner “Were ever You are” fra Kenyaneren.

p.s.

Jeg hørte i dag i radioen, om hvordan over 5000 mennesker, heraf flere syge, har taget kontakt til SOS for at få stillet transport til rådighed, så de kan få fragtet deres blegfede røve tilbage til Danmark. Folk går amok i Alanya fordi de ikke føler de får god nok information.

Jeg hører/læser ikke så meget om de hundredetusinder af mennesker som mister deres livsgrundlag, blandt andet her i Afrika, fordi de ikke kan komme af med deres varer - blomster, frugt og grønt - som eksporteres til Europa.

Kun om forkælede, blegfede danskere som traditionen tro brokker sig over alt og som tror at det “sure opstød” fra Island (og mig) kun er sket for at forhindre dem i at nyde deres ferie. “Come on, get a live”.

Selvom pennen gløder, så skal det ikke forhindre mig i at ønske Jer alle en rigtig god sommer. Prøv at være taknemlig over det liv du har valgt at leve, og vær taknemlig over at du har råd til at rejse på ferie - nogle endda flere gange om året.
Min gartner har besøgt sin kone sammenlagt 5 uger de sidste 3 år. Hun bor ved Victoria søen sammen med deres søn. Han sender penge hjem til dem, så drengen kan gå i skole og de kan spise sig mætte. Penge til den lange rejse, det bliver det ikke til hvert år……..

Mit hjerte bløder og der er tårer i mine øjne.

Husk ikke at glemme at gi’ dem der skal på ferie et ekstra kram, hvem ved om de kommer hjem igen fra “de kanariske øer, Kreta, Tyrkiet eller Thailand”

“Sure opstød” har det med at komme uventet - Haiti, Kina, Island - ja selv Danmark har haft et jordskælv.

Kærlig hilsen fra “Den sure mand “

Robert.

4 kommentarer:

Harriet sagde ...

Først var jeg lidt forvirret - kunne ikke rigtig finde ud af om det var oprigtig ment eller det var ironisk - det fandt jeg så ud af under PS - ja vi danskere er nok nogle forkælede mennesker som synes det er så synd for os. Personligt synes jeg da også det havde været rigtig træls, hvis jeg havde betalt en ferie til USA og ikke kom af sted, men jeg kan da godt se forholdet til de kenyanere der ikke kan få deres varer videre til Europa og mister en masse penge som jo er hele deres eksistens grundlag og Islændingene som ikke ved om deres marker er forurende så deres får bliver syge.
Det hele er noget møg og man kan ikke herske over naturen, men folk er vel sig selv nærmest.
Føler med alle de mennesker der mister penge så de ikke kan forsørge deres familier.
knus fra swester

gribaa sagde ...

Hej søn,det kan man da kalde et surt opstød,håber ikke du bløder så meget at du skal have en blodtransfussion,
hvis det er tilfældet,kommer jeg omgående, hvis der flyves
fra kastrup, grib nu i din egen barm, du bliver inviteret hjem til jul,men kan ikke komme afsted pgr af flystrejke, ville det ikke være ærgeligt, ja jeg spørg bare, dette er bare et eksempel.men lidt ret har du da.kigger lige ud af vinduet,i dag den 21 marts og blir skide sur det sne som bare fanden,
jeg er en dansker der også brokker sig.K.H. FAR

gribaa sagde ...

HEJ SØN.
EN RETTELSE TIL MIN KOMENTAR, DET ER DEN 21 APRIL I DAG OG IKKE DEN 21 MARTS, UNSKYLD, FRA EN BROKKE DANSKER

Unknown sagde ...

Har lige læst, og ØV jeg troede virkelig du gennemførte det (jeg var helt flad af grin) ...men så kom P.S.'et. Svigtede modet dig i sidste ende?! ;o) :o)
Knus Henry