torsdag den 22. januar 2009

"At lære er at leve"

Overskriften er en lettere omskrivning af H.C.Andersen's berømte ord - At rejse er at leve - Det, jeg er igang med at lære, er "Regneark", noget jeg ikke har brugt meget, i mit tidligere liv - i den, idag så hårdt pressede bankverden - og hvis jeg en sjælden gang skulle bruge det, og ikke kunne, havde jeg god hjælp, i mine tidligere kollegaer Michael og Ulla. Nu er jeg alene på Herrens mark, (jeg har aldrig vist hvor den lå, det ved jeg nu ) , men vi overkom alle forhindringer - min tålmodige side og jeg - så ved fælles hjælp er det lykkedes os at få "autosum" til at virke både vertikalt og horisontalt. Det er også muligt for mig at få kolonner til at stå i alfabetisk rækkefølge.
Ja, jeg er sgu stolt af os, selv om der røg Eder igennem den Afrikanske atmossfære i processen.
Det lyder måske ikke at så meget, men jeg har da brugt det meste af 3 arbejdsdage på at lære den "smule" som jeg kan nu.

Nå, nok om arbejde, nu til det mere kulørte.
Jeg vil gerne benytte lejligheden til, her i dette forum, at takke alle som tager del i mit nye liv.
Jeg har en stor berøringsflade - det viste jeg godt i forvejen - Jeg tænker ikke på min fysiske størelse, men familie, venner og bekendte. Jeg er meget glad for alle de mange indlæg på facebook og e-mail, som jeg modtager. Det har ikke været muligt for mig indtil nu, at svare personligt. Det bliver det nok heller ikke i den nærmeste fremtid, for jeg kan mærke at jobbet, det kommer til at tage mere tid end jeg troede. Der er en del at sætte sig ind i, og en helt ny måde at tænke og handle på.
Når det så er skrevet, så glæder jeg mig til mine første pensionerer kommer på besøg. John og hans datter på 8 år Louise, kommer sidst i februar og bliver her i 3 uger, så skal vi på safari. Det
bliver stor - ikke mindst for Louise.
Jeg regner da med at se andre hernede, så pump cyklen og gå med aviser, for indrømmet, det er ikke billigt at få en ordentlig en på opleveren, men hvad ! det er jo kun penge.
Hvis det har interesse, så er her et link www.golfinginkenya.com godt nok til en golfbane, men det lokker vel også. Dette link www.dianibeach.co.uk/VillaPierre.htm beskriver lidt om en af de hytter, som jeg arbejder med. Ellers kan man finde de utroligste informationer på Google, når man skriver Kenya i søgefeltet.
Nå det var vel nok reklame her fra mig. Klokken nærmer sig 1 nat og det er godtnat Ole, sov godt, tørt og drømmerigt. Så det vil jeg.
Jeg vil slutte af med et lille visdoms ord!.
" Du kan ikke forhindre, at de sorte fugle, flyver over dit hoved,
men du kan forhindre, at de bygger rede i dit hår".

Til minde om dem vi har mistet.

Kærlig hilsen.

Robert

2 kommentarer:

Laust sagde ...

Hej Robert,

Linket til golfbanen virker ikke, har du fået skrevet galt eller er det internet politiet der ikke vil lade os det her fra DK?

..:Laust.

Unknown sagde ...

Hvor er det dejligt at du har lært så meget allerede. Det er en god blog!!