onsdag den 13. maj 2009

Billedbog





Dette er mit første rigtige forsøg på at overføre billeder til min blog, jeg troede at jeg kunne overføre dem alle på en gang, men sådan skulle det ikke gå. Så de kommer i en noget rodet rækkefølge. Der er et udvalg af billeder fra mine ture til Kenya, så der er tidsforskel på dem.Her er billeder fra 2006, hvor jeg var her med John og fra 2007 hvor jeg var her med mine forældre og til slut billeder fra i år, hvor jeg er her med mig selv. Det kan blive bedre når jeg får øvet mig, men jeg håber at det giver en lille fornemmelse af mine omgivelser.

(Under redigering, så fandt jeg en vej til at få det altsammen ind på en side, det er stadig lidt forvirenede, men jeg håber at det går).

Dette er min "Tænketank", men fordi det er regntid nu, så er det ikke der jeg bruger min tid.



(ikke at det gør nogen forskel, er der sikkert dem der mener)

Geoffrey og jeg var ovre at fælde Burgainvillae buske på Karls (min checf) anden grund en ½ time rask gang fra hvor jeg bor, en dag hvor det ikke regnede,




vi svedte dog, så det løb af os.



Geoffrey skulle vise hvordan man slå en "Popo"(et frugttræ med frugter lidt ligesom papaya) over i et slag, med en "slasher", det er sådan en man slå græs med eller slår folk ihjel med, men det er en anden historie.

Her er to "Mombasa Express" (en form for tusindben, op til 20 cm. lange) i hed elskov på terasse gulvet, jeg ved ikke hvem der bærer rundt på hvem, her er de stoppet op for "at rulle".


Posted by Picasa

Her er et billede af "Bror Øbberbøv", taget en morgen da John og Louise var her, der er ikke noget at gøre ved det, det ligner


John og Ego taget af Louise, da vi var ude at spise "fint" på "The Cave", det er en restaurant der skal opleves, den er bygget - af et engelsk ægtepar - 10 meter nede i nogle gamle koral huler og maden (hummer og fisk) er noget af det bedste jeg har fået.


Her er Miriam og Geoffrey klædt på til at bevæge sig ud i regnen, det bliver brugt flitigt i denne tid.


Dette billede, er et af en elefant - det er taget i Simba Hills Nationalpark, kun en lille times kørsel fra hvor jeg bor - der hviler snablen (ja. det er tekstet for de hørerhæmmede)




Her er aben der sked på gulvet, eller også er det dens mage. Det er et par som har deres tur om morgenen, de starter på mit tag - så er jeg vågen - så fortsætter de til et Avocado træ i den anden ende af have, hvor de spiser morgenmad, hvis ikke Geoffrey kaster sten efter dem.









Der findes over 20 slags Akasietræer, her er tornene på en slags, nogle af dem bruger de lokale til at sy med, andre bruges til at indhegne deres boma (boplads, hvor dyrende er i midten, så et "hegn", så bor de indfødte, så uden på er der igen et "hegn" af spidse torne. Giraffer spiser de små blade der sidder mellem tornene, fordi de stikker sig på læberne og i resten af hovedet, så er deres spyt antiseptisk, og de infødte bruger faktisk girafspyt, hvis de har fået betændelse i et sår. Giraffens tunge er ca. 40 cm. lang, så den kan godt slikke sig i nakken

Her viser Det Indiske Ocean sig fra sin bedste side, og John måtte i, et par hundrede meter ude er der så et rev - på billedet er det højvande - der skille det lave vand fra det dybe vand, og hvor jeg har prøvet at fiske fra båd, "Deep See" Fiskeri, det er noget der skal prøves igen. Her er chance for at fange Tun, Sejlfisk, Dorado, Hajer og Marlin der kan veje op til 300 kg.

Her er en af de gamle færger ( der er tre, men der kommer en helt ny fra Tyskland i løbet af sommeren, der transporterer biler og mennesker (over 100.000) frem og tilbage mellem Mombasa og Likoni. Mombasa er en ø der er forbundet med nordkysten via en bro, og ind i landet via en dæmning os så sydpå mod Tanzania, med færger der sejler over Likoni Kanalen, den er vel 5-6oo meter bred, og det er også her al skibstrafik til Mombasa havn skal ind, så der kan være kø en gang imellem

Posted by Picasa

Her får man et ganske godt indtryk af at, når det regner så kommer der altså noget ned, billedet er taget, da jeg var her sammen med John i 2006, og det er taget i den "lille" regntid



det samme er dette billede, taget fra terrassen i Villa Pierre.



De sidste to billeder er ikke i den bedste kvalitet, til gengæld så var oplevelsen så meget større. Kort fortalt, så havde vi (John og ego, 2006) lige passeret (for 10 minutter siden) nogle klipper på vej hjem fra et eftermiddags "gamedrive" vi var kørt ind på hotelets p-plads, da vores chaffør hører noget over "radioen" vender bilen og så skal jeg love for at det gik stærkt - 60 km i timen på de her hullede veje, det er stærkt - så vi holdt på alt hvad der var at holde på, jeg spurgte hvad der var sket, og han sagde at der var en leopard på "klipperne", alle de andre safari biler som var kommet hjem efter os havde altså set den, da vi kom frem til stedet så lå den ganske rigtigt og slikke den sidste sol den, da vi måtte køre lidt længere så vi kunne vende bilen, så var de andre kørt, da vi kom tilbage, nu havde vi hende for os selv, men solen var væk fra den klippe hvor hun lå, så efter et par minutter så strækte hun sig, og sprang med en lethed over på en anden klippe og ned i underskoven, jeg troede at hun var væk, og chafførn gjorde klar til at køre, da John sagde "Stop, jeg tror at den kommer denne vej", en svag raslen fra buskene og pludselig stod hun der og så op på os lige ved siden af bilen - jeg får gåsehud blot af at skrive dette - efter et par l a n g e sekunder fortsatte hun over vejen, kiggede en enkelt gang tilbage, sådan som om hun lige skulle være sikker på, at vi havde fået de billeder vi skulle ha', før hun forsvandt i det tætte buskads på den anden side af vejen. Hold da kæft vi var stumme i lang tid, et er at se en levende leopard (som er det sværeste af "The Big Five" elefanten, næsehornet, bøflen, løven og så leoparden, at se tæt på) ligge og nyde dagens sidste solstråler, måske 3-40 meter væk på en klippe, men at være så heldig at se den på under 3 meters afstand det er en "ud af kroppen oplevelse". Vores chaffør sagde, mens vi nød en iskold Tusker, da vi var kommet hjem på hotellet, "Så tæt på har jeg aldrig været på en Leopard, that was great. Vi gav ham ret og tog en Tusker mere. Så jeg kan leve med de "dårlige" billeder. Det var hvad jeg har valgt at


vise denne gang, jeg håber at det har været besværet vær (altså Jeres)

Posted by Picasa

Jeg slutter af med, det sædvanlige. Husk, glem nu ikke at kramme en du elsker......

Kærlig hilsen

Robert







2 kommentarer:

Harriet sagde ...

Kære bror

Det er en rigtig god måde at følge lidt med i dit liv på. Der er dog 3el. 4 billeder jeg ikke kan se. Jeg får kun et rødt kryds og kan ikke få billedet frem. Det starter med aben. knus fra swester

Laust sagde ...

Godt med billeder, flere af dem.

Som belånning og fordi jeg faldt over den, http://www.fissefissefezfez.dk/Sangene/show1/stegt.html.

Selvom jeg ved du kan teksten uden ad, så må det stadig være en god sang at gå og nynne på Diana Beach.